Kiedy seryjny silnik nie wystarcza - swap

Znalezienie upragnionego egzemplarza modelu 155 w przyzwoitym stanie to zadanie niekoniecznie łatwe, a dodatkowo najciekawszych wersji silnikowych, czyli Q4 oraz 2.5 V6 jest jak na lekarstwo. Zdarza się również, że mocno eksploatowany silnik kończy swój żywot, a nadwozie jest nadal w świetnym stanie. Okazuje się, że wcale nie jesteśmy skazani wyłącznie na zaoferowane przez producenta wersje silnikowe i mamy możliwość wykonania interesujących przeróbek naszej Alfa Romeo 155. Zachcianka czy awaria silnika, powód nie jest ważny, choć ekonomiczniej jest poczekać na to drugie i wtedy przystąpić do działania ;-)

Aby podziałać na Wasze zmysły, prezentujemy zdjęcia wyników kilku operacji wymian silnika, popularnie określanych jako "swap":
Lampredi 2.0 8V Turbo

Fabryczne występowanie

  • Lancia Dedra Turbo
  • Lancia Dedra Integrale
  • Lancia Delta HF4WD
  • Lancia Delta Integrale 8V
  • Alfa Romeo 164 Turbo (lata 88-90)
  • Fiat Tempra Turbo (Fiat Brazylia)

Szacowane osiągi przy seryjnym silniku

  • 165KM @ 5500 obr./min.
    274Nm @ 3250 obr./min.
  • 8,00s -> 100 km/h
    V-max 215km/h
  • 60% masy na przedniej osi
Lampredi 2.0 16V Turbo

Ten silnik dostajemy w Q4 z napędem na cztery koła, łatwiejszy do wykonania wariant będzie miał napęd przednią oś, replika Q4 wymaga więcej pracy. 

Fabryczne występowanie

  • Alfa Romeo 155 Q4
  • Fiat Coupe 2.0 16VT
  • Lancia Delta II HF
  • Lancia Delta Integrale 16V/EVO
  • Lancia Thema 2.0 16VT
  • Lancia Kappa 2.0 16VT

Szacowane osiągi przy seryjnym silniku

  • 190KM @ 5500 obr./min.
    290Nm @ 3400 obr./min.
  • 7,50s -> 100 km/h
    V-max 225km/h
  • 61% masy na przedniej osi
2.0 R5 20V Turbo 

Fabryczne występowanie

  • Fiat Coupe 2.0 20VT
  • Lancia Kappa 2.0 20VT

Szacowane osiągi przy seryjnym silniku

  • 220KM @ 5750 obr./min.
    310Nm @ 2500 obr./min.
  • 6,50s -> 100 km/h
    V-max 250km/h
  • 64% masy na przedniej osi
2.0 V6 TB 12V
Fabryczne występowanie
  • Alfa Romeo GTV (916) TB
  • Alfa Romeo Spider (916) TB
  • Alfa Romeo 164 TB (90+ r.)
  • Alfa Romeo 166 TB

Szacowane osiągi przy seryjnym silniku

  • 200KM @ 6000 obr./min.
    280Nm @ 2500 obr./min.
  • 7,20s -> 100 km/h
    V-max 235km/h
  • 65% masy na przedniej osi
3.0 V6 12V

Dlaczego nie ma tu wersji 24V? Nieporównywalnie więcej pracy.

Fabryczne występowanie
  • Alfa Romeo Spider (916) V6
  • Alfa Romeo 164

Szacowane osiągi przy seryjnym silniku

  • 192KM @ 5800 obr./min.
    260Nm @ 4400 obr./min.
  • 7,50s -> 100 km/h
    V-max 225km/h
  • 65% masy na przedniej osi


Kolorem zielonym zaznaczamy auta, w których osprzęt silnika jest zbliżony do naszych oczekiwań i może się łatwo znaleźć pod maską 155.  Łapcie zdolnych mechaników i do roboty.