Pomiary GPS

Prezentujemy listę samochodów i innych wehikułów, które udało się nam przemaglować z GPS-em na pokładzie. Choć takie testowanie nie daje tyle czystej radości, co słuszna jazda po zakrętach, to jednak zwykła ludzka ciekawość nie pozwoliła by nam spać spokojnie bez opomiarowania pojazdów będących w zasięgu naszych rąk.

  Pojazd GPS Factory GPS V-max [km/h]
  Vehicle Year Driver Engine ccm Max HP Max Torq [Nm] kg/KM
ratio
0-50 km/h 0-100 km/h 0-400m accMax m/s^2 accMin m/s^2 GPS tacho factory
1 Alfa Romeo 155 2.0 TB +overboost 1997 Digit 1995 170@5500 279@3250 7,47 2,67 s 6,96 s 7,90 s 14,40 s @ 136,43 km/h 5,50 -8,20 -- -- --
2 Alfa Romeo 155 2.0 Twin Spark 16V 1997 Digit 1970 150@6200 187@4000 8,77 2,74 s 8,56 s 9,00 s 15,22 s @ 135,00 km/h 4,90 -8,20 210 220 210
3 Alfa Romeo 156 Selespeed 2000 Digit 1970 155@6400 187@3500 8,48 2,74 s 9,23 s 8,60 s 15,73 s @ 135,19 km/h 4,70 -10,10 212 220 216
4 Citroën Xsara 1.6 16V 2001 Hurczak 1587 110@5750 147@4000 10,30 2,92 s 9,52 s 9,70 s 15,96 s @ 129,00 km/h 4,40 -9,40 186 192 195
5 Fiat Stilo 1.8 16V (ASR=on) 2002 Hurczak 1747 133@6400 162@3500 9,32 3,31 s 10,55 s 9,90 s 16,86 s @ 130,16 km/h 3,60 -6,60 -- -- 200
6 Fiat Tipo 1.4 S carburatore 1995 Digit 1372 75@6000 106@2900 13,20 3,53 s 12,74 s 12,50 s 17,94 s @ 106,00 km/h 4,40 -6,60 -- 188 170
7 Peugeot 205 Junior 1990 Wasylo 954 45@6000 62@3000 16,89 4,10 s 20,64 s 18,80 s 20,27 s @ 99,29 km/h 3,50 -7,00 -- 150 143
8 Univega Rover ~2000 Digit n/a 0,5(?) ? 200,00 13,67 s -- -- 40,42 s @ 48,07 km/h 2,0 -3,2 53 56 --

 

Kolumna V-max:
GPS - wynik zarejestrowany
tacho - wynik zaobserwowany na prędkościomierzu
factory - wynik podawany przez producenta

Pomiarów dokonywano za pomocą nastepującego oprogramowania:
Zapis śladu GPS do pliku - GPSdash 2.58 Pocket PC
Analiza zapisu - OakCalc GPS Data Analysis Tool v0.57b (-zerolimit 1.3)

Wykorzystano odbiornik GPS oparty na chipsecie SiRF III.

Wieść gminna niesie, że GPS jest dokładniejszy od sprzetu G-techa. Nie wiemy czy to prawda, ale z pewnością jest odpowiedni do porównywania samochodów miedzy sobą, w celu określenia ich sprawności mechanicznej. Natomiast proszę nie porównywać wyników 0-400m z tymi widzianymi na zawodach - GPS to jest poglądowy, a nie profesjonalny pomiar.

Jeśli nadal chcesz nam zarzucić brak dokładności, chętnie przyjmiemy wszelkie datki na DriftBox-a, lub inny odbiornik VGPS ;-)

Sesje testowe odbywały się w warunkach bezpiecznych poza drogami publicznymi.