Pomiary GPS
Prezentujemy listę samochodów i innych wehikułów, które udało się nam przemaglować z GPS-em na pokładzie. Choć takie testowanie nie daje tyle czystej radości, co słuszna jazda po zakrętach, to jednak zwykła ludzka ciekawość nie pozwoliła by nam spać spokojnie bez opomiarowania pojazdów będących w zasięgu naszych rąk.
Pojazd | GPS | Factory
GPS |
V-max [km/h] |
| ||||||||||||
Vehicle | Year | Driver | Engine ccm | Max HP | Max Torq [Nm] | kg/KM ratio |
0-50 km/h | 0-100 km/h | 0-400m | accMax m/s^2 | accMin m/s^2 | GPS | tacho | factory | ||
1 | Alfa Romeo 155 2.0 TB +overboost | 1997 | Digit | 1995 | 170@5500 | 279@3250 | 7,47 | 2,67 s | 6,96 s | 7,90 s | 14,40 s @ 136,43 km/h | 5,50 | -8,20 | -- | -- | -- |
2 | Alfa Romeo 155 2.0 Twin Spark 16V | 1997 | Digit | 1970 | 150@6200 | 187@4000 | 8,77 | 2,74 s | 8,56 s | 9,00 s | 15,22 s @ 135,00 km/h | 4,90 | -8,20 | 210 | 220 | 210 |
3 | Alfa Romeo 156 Selespeed | 2000 | Digit | 1970 | 155@6400 | 187@3500 | 8,48 | 2,74 s | 9,23 s | 8,60 s | 15,73 s @ 135,19 km/h | 4,70 | -10,10 | 212 | 220 | 216 |
4 | Citroën Xsara 1.6 16V | 2001 | Hurczak | 1587 | 110@5750 | 147@4000 | 10,30 | 2,92 s | 9,52 s | 9,70 s | 15,96 s @ 129,00 km/h | 4,40 | -9,40 | 186 | 192 | 195 |
5 | Fiat Stilo 1.8 16V (ASR=on) | 2002 | Hurczak | 1747 | 133@6400 | 162@3500 | 9,32 | 3,31 s | 10,55 s | 9,90 s | 16,86 s @ 130,16 km/h | 3,60 | -6,60 | -- | -- | 200 |
6 | Fiat Tipo 1.4 S carburatore | 1995 | Digit | 1372 | 75@6000 | 106@2900 | 13,20 | 3,53 s | 12,74 s | 12,50 s | 17,94 s @ 106,00 km/h | 4,40 | -6,60 | -- | 188 | 170 |
7 | Peugeot 205 Junior | 1990 | Wasylo | 954 | 45@6000 | 62@3000 | 16,89 | 4,10 s | 20,64 s | 18,80 s | 20,27 s @ 99,29 km/h | 3,50 | -7,00 | -- | 150 | 143 |
8 | Univega Rover | ~2000 | Digit | n/a | 0,5(?) | ? | 200,00 | 13,67 s | -- | -- | 40,42 s @ 48,07 km/h | 2,0 | -3,2 | 53 | 56 | -- |
Kolumna V-max:
GPS - wynik zarejestrowany
tacho - wynik zaobserwowany na prędkościomierzu
factory - wynik podawany przez producenta
Pomiarów dokonywano za pomocą nastepującego oprogramowania:
Zapis śladu GPS do pliku - GPSdash 2.58 Pocket PC
Analiza zapisu - OakCalc GPS Data Analysis Tool v0.57b
(-zerolimit 1.3)
Wykorzystano odbiornik GPS oparty na chipsecie SiRF III.
Wieść gminna niesie, że GPS jest dokładniejszy od sprzetu G-techa. Nie wiemy czy to prawda, ale z pewnością jest odpowiedni do porównywania samochodów miedzy sobą, w celu określenia ich sprawności mechanicznej. Natomiast proszę nie porównywać wyników 0-400m z tymi widzianymi na zawodach - GPS to jest poglądowy, a nie profesjonalny pomiar.
Jeśli nadal chcesz nam zarzucić brak dokładności, chętnie przyjmiemy wszelkie datki na DriftBox-a, lub inny odbiornik VGPS ;-)
Sesje testowe odbywały się w warunkach bezpiecznych poza drogami publicznymi.